Dag 9♥ min tro

Okej,  min tro nudå alltså.

Eftersom jag är väldigt lättpåverkad så kan jag tro på det mesta.
Säger någon en "sann" spökhistoria så börjar jag tänka "asså finns spöken egentligen?"
Är jag på skribba lektion börjar jag tänka "asså finns Gud egentligen?"

Men egentligen tror jag inte jätte mycket på något om det helt ärligt.
Men helt säker kan man ju aldrig vara.

Men 2 saker jag tror lite mer på är:
Ödet: Jag tror att saker är menade att bli som de är, jag tror inte bara på slumpen.
Pånyttfödelse: Annars får någon gärna förklara för mig varför känner jag igen mig på vissa platser där jag aldrig varit? varför känner jag igen människor jag aldrig sett förut? + mycket mer.
Men jag vill inte födas på nytt på ett sätt. Jag vill inte födas som ett barn som kanske dagligen blir misshandlat, en människa som lider av svår cancer eller förlamning hela livet. Eller ett djur som bara föds för att dö som mat.
Jag vill inte känna de de måste känna. Jag vill inte känna de vassa nålarna av smärta de måste gå genom var eviga dag.
Men vem vill? Därför borde vi alla bli vegitarianer men det vill/kan vi inte.
Därför borde vi alla betala in massa pengar till cancer och hjärtsjukdomsforskningar men de vill/kan vi inte alltid.
Därför borde ingen komma undan med att ha skadat ett barn.

Men man vet ju aldrig.

Nåja nu har ni fått se lite av min tro :)
och slutligen nej jag tror absolut inte att jorden går under 2012 ;)
Kramisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0