Dag 5 ♥ vad är kärlek?

Detta är nog det ända och det nödvändigaste inlägg jag orkar med i dag före jag kryper i säng med min nya FRIDA tidning :) Jag vill ju inte bryta 30 dagars tränden heller!

Så vad är kärlek?

Precis som Jenny skrev på sin blogg så finns det ju flera slags kärlek.
Kärleken man känner till ett djur som ens häst eller hund.
Kärleken men känner till sin familj eller släkt.
Kärleken till vännerna
och Kärleken eller förälskelsen man känner till då exempelvis sin pojkvän.

Kärleken är nog det största på jorden, Jag vill inte låta filosofisk men det är ju liksom dragningskraften, den kraften som håller oss alla ihop.
Det är ju den som får oss att slåss för varandra, respektera varandra, avguda varandra och glädja oss av varandra.
vad skulle livet vara utan kärlek?
Ingenting.
Allt skulle gå i en svart eller djupgrå nyans.
Som en bländade färgstark bild där bara färgerna räknas  som man målar av med bara blyerts.
Kärleken är färg, form, och dragningskraft.

Man kan ju visa kärlek på många olika sätt.
Både genom ord och handlingar och även respekt är ju en sorts kärlek.
respekten är ju så viktig!

Men nu ska jag gå!
kärleksfulla kramar till er! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0