Allt dumma snack om bantning

Ja, asså jag tycker det är värsta bantnings tiden nu, alla vill gå ner i vikt, unga som smala.
Det är en sjuhedans prat om dieter hit och dit, fett eller kolhydrater?
gymkort, träningar, salladsblad och en massa.

Och visst jag äter också mycket nyttigare nu men jag vill bara göra klart för alla att jag inte vill gå ner i vikt!
Jag är nöjd med min vikt!
Dessutom är det inte alls bra att banta när man är ung om man inte är överviktig.

Men det är skillnad på en smal kropp och en välmående kropp.
Jag vet att det finns folk som är smala som stickor och ändå inte mår bra och
sen också lite kurvigare människor som mår bra!

Ta hand om era kroppar i stället för att leva på vatten, sallad eller bantningstabletter.
Ingen mår bra av det.

Vad är viktigare? ett BMI på 16 eller ett långt liv med en välmående kropp?

Om x antal år när man tittar tillbaka på gamla bilder och sådant kommer man nog att bli lite chokad över att se vissa folk gå omkring som benrangel och andra som bollar.
Jag hoppas iallafall att man då inser att en lagom kropp alltid är bäst.

Jag säger som Kenza, en snygg kropp är en välmående kropp!


Från isabelles. nu klicka för större.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0