Underbar, Underbarare, min hest!

Assååå Gud vad jag älskar min häst just idag!
Han var heeelt awesome! :'D
Jag vet inte hur många som håller på med NH som läser min blogg men eftersom jag bloggar just för mig själv så tänker jag skriva allt ändå! :D
Idag när jag vaknade kändes allt nere! :(
Jag kände mig sjuk, hängig, trött och på dåligt humör! D=
Sen vilade jag bara och chillade till klockan 4, sen bestämde jag mig för att idag måste verkligen min ponny tränas!
Jag satte på honom en longeringssele, en martingal och hans sidepull och en longerlina.
Vi promenerade ner till ridbanan och jag gjorde först lite NH övningar med honom. Backa, flytta sig när jag ruskar i repet och flytta bakdelen, det gick bra!
Sen skulle jag longera honom, själva motionsdelen, njaa sådär funka väl det xD
Men sen fick jag honom äntligen i en cirkel runt mig, jag smackade på och han gick fram i trav, han travade flera varv och sänkte sedan huvudet och ville komma in till mig i mitten. Jag lät honom sakta av och kom in. Sen testade jag om NH delen hade funkat och jajjamensan! Han gick efter mig, sprang när jag sprang och flyttade sig.
Sen testade jag lös och det funkade en bit. Jag smakade sen på honom igen och han började gå runt en volt runt mig igen, lööst! :D så kom han in till mitten. Så testade jag igen, jag fick iväg och sen sprang en bit, först hörde jag tveksama skrittsteg, sen tog han snabbtrav och saktade av precis bredvid min sida, han hade alltså sprungit i fatt mig, lös!! :'D
Det är nog inte många som fattar detta nu men asså denna häst är en väldigt speciell häst! Jag har jobbat på hans förtroende och respekt i flera år, och gett upp flera ggr om! Inte ens NH tränarn har lyckas med honom och idag funkade det!! bättre än det har gjort med NÅN annan häst för mig!! :D
Sen hoppade jag upp utan hjälm och med repet som tyglar och red hem :D
Han e den underbaraste jag vet och jag skulle inte offra han för nånting i världen!!
Jag behöver inga priser och stora medaljer. Det är bara ett ytligt bevis på samhörighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0