Det där med att tyda drömmar

Jag drömde en natt en dröm jag funderade mycket över.
Jag drömde att jag var på en mörk gata och så träffar jag ett gäng jag slåss mot och de slår ner mig.
Jag känner bloden tränga in i munnen och rinna ner för min panna och ur min käke. Jag kände hur det bultade i huvudet och hur mina ögonlock blir riktigt tunga, för tunga för mig och jag faller ihop ner på trottoaren. Jag såg mina vänner komma springande mot mig och hur dom skriker och desperat försöker fråga mig vad som har hänt. Jag försökte förklara att det inte var någon fara. Att mina sår bara var ytliga skrapsår och att blodetflödet från mitt huvud snart skulle sluta men jag orkade inte, det kändes som att läpparna vägde flera ton och jag orkade verkligen inte ens yttra orden "Det är okej" Sen blir det svart.
Nu tänker säkert alla, usch vilken wierd mardröm?!!
Men nej det är det som är det konstiga, det är ingen mardröm, jag var lycklig genom precis hela drömmen, inte en enda ond tanke eller ledset ord yttrades varken i mina tankar eller annars i drömmen. Jag har funderat mycket över drömmen men sen förstod jag, punkten där jag känner blodet rinna och ser mina vänner det var den som var höjdpunkten. För oavsett om jag får hundra slag i huvudet och lika många i magen och ryggen så är det bara fysiskt det gör inte lika ont som det psykiska egentligen, min hud läker, mitt skelett läker och gör det inte det är jag troligtvis död och då känner jag inte mycket iallafall. Men jag får hellre 1000 slag i magen än att jag står ensam kvar. Ensam utan vänner. Utan vänner som lyser upp ens väg blir hela ens värld mörk. Man lever i mörker som att dra en filt över huvudet, till slut tar också syret slut. Man orkar ingenting ensam. Ingen är oövervinnlig själv.
Så det var så jag tydde min dröm och jag ville dela med mig av det för jag tycker det var rätt så intressant egentligen. Då kan man tänka såhär, jag är inte rädd för att någon ska ge mig stryk eller något sånt , de som har makten det är mina vänner för det är dom som betyder något.
Precis den här flickan var jag i drömmen! (nej jag hade inte samma klänning och så men man ser ju skillnaden på bilderna?)

Kommentarer
Postat av: Josefin Söderlund

Åh, härligt carro! :D Älskar inlägget, 3e bilden är ju bara för....jag är mållös! Älskar den! :D

2011-07-18 @ 17:46:30
URL: http://canonfotograf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0