Snart är det över, tack Gud för det.

Hej!
Idag vid 10.40 typ for Manda och jag till kyrkan för att kunna kryssa av ännu en gång i vår lilla bok. Vi har varit 7 ggr och man ska vara 12 (fast det bara finns tio i boken >.<) så snaart är det över,tack Gud för det!
Söndagar är till för att rida/arbeta med hästen, sova,deppa,vara med vänner, göra läxor (om man verkligen måste) och se filmer/läsa böcker, gå med hunden,spela spel, träna, dansa, äta sig fet, halvdö, ta risker, fotografera, kritisera, spektulera, hypnotisera och meditera. Ja, ni ser, det mesta utom att vara i kyrkan iallafall.
Det var en ny präst också. Utan hår på huvudet. Han sjöng lite småyy..speciellt, predikan och psalmerna var också låånga och jag satt och bokstavligen rullade tummarna.

Medan Manda typ..halvdog?

Nå, nog pratat om det. Igår var jag ut på en helt awesome ridtur!
Fåglarna kvittrade solen gnistrade i snön, och skogen var sådär tyst och orörd som den är på förmiddagarna.
Såklart hade min lilla olympuskamera slut på batteri och jag kan ju inte släpa med mig min systemkamera ut i skogen på hästryggen sådär bara. SÅ jag fotade med min lilla (och gamla) mobilkamera på 3 megapixlar höhö ( men kameran ger bara dålig kvalitét inte urdålig) Men sen när jag skulle sätta in bildera i datan på det sättet jag alltid gör funka det inte :(
Jag har bilder från lektioner,ridturer och tjejkvällar jag skulle vilja visa er. Bara jag får in dom i datorn!!
Så de kanske kommer senare och nu vet ni varför ;)

På tal om annat. Det är en bok jag just läst ut, Audrey
Det handlar om en tjej som gör slut med sin pojkvän Evan som är med i ett band.
Då skriver han av sig i en låt, Audrey Wait och låten klättrar högst upp på alla listor i landet
och Audrey blir berömd ofrivilligt!
Fans invarderar hennes skola och paparazzin gömmer sig i buskarna.
Folk utnyttjar henne för publicitet och att dejta folk ostört blir en omöjlighet.
Tills en dag när hon visar världen vem hon egentligen är.

Den här boken var väldigt bra och den var skriven med ett litet släng av pessimism och ironi.
verkligen älskvärd bok!

Men nu ska jag ut och markarbeta min ponny!
hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0