Tips

Hej hallåå! tänkte att det kanske är lite låångtråkgit att bara läsa" idag gjorde jag det och det, jätte kul, bye"
så nu tänkte jag lägga in ett inlägg med lite tips i :)
Det är tips jag tycker är bra och ni kanske tycker helt annorlunda men de är väldigt allmänna iallafall.



1. Sov inte på lektionerna! Lyssnar du noga så behöver du inte plugga lika mycket till lektionerna, du är ju ändå där, så varför sova bort det? I frågasätt och tänk efter också, då minns du mer!

2. Sitt inte på facebook hela natten, sov istället, sover du någorlunda mycket orkar du mycket mera i skolan sen.

3. Jag personligen tycker att anteckningar är överskattat. Men när du tillexempel räknar ut ett mattetal kan du ju förklara ganska i detalj hur du räknade ut det, så kan du gå tillbaka och titta sen.


1 Att prioritera:
2 Välj en promenad framför att sitta på datan, om ni är 4 personer och det finns 11 kakor var den som tar 2 i stället för tre.
3 Ät mycket sallad, men ta goda saker som annanas eller gurka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0