Lägret i kort och stan

Hejsan, Nu är jag hemma igen! Eller det har jag varit ungefär 3 dagar men bloggen har jag helt enkelt lagt åt sidan en stund, men nu känner jag att det skulle passa med ett inlägg sådär :)
Hos Thilde Höök var det riktigt awesome!! Maten var så himla god! det var inte en ända rätt jag kunde klaga på! Och både hon och hennes medhjälpare var så himla gästvänliga och snälla!
Jag fick rida det lilla stoet Venus som jag verkligen blev förälskad i direkt! Hon var riktigt pigg och glad men hon skyggade aldrig och man kunde alltid hålla henne tillbaka trots det kändes det som hon alltid kunde springa hur fort och hur långt som helst! och de räckte med att bara jobba henne lite så gick hon fint ner i en bra form! Jag fick även frågan om jag ville köpa henne men pga av hennes ålder och att vi inte har plats och pengar just nu måsta jag säga nej, att säga hejdå till henne var det värsta på länge! :(
På lägret var det 6 st tjejer och 4 killar. Det var jag, Anna och Frida, två tjejer som hette Linnea och Jonna, en till Linnea och så killarna Max, Martin, Jonas och Andreas :)
Jag hade verkligen roligt där! galoppdueller, barbackalongering, riktiga galoppsträckor, jätte långa tölter, gymkhana, uppvisning, m.m gjorde det verkligen till bästa lägret någonsin!
När vi for hem spelades denna låt på radion och texten var verkligen sorgligt passande:
Jag lämnade tyvärr kameran hemma men jag vet att frida har lagt upp bilder, så vill ni se det klicka här :)
Idag var jag och Mandusen till staden också! Jag var som vanligt sen och vi fick stressa som tusan till bussen. Sen när vi hade väntat på bussen en timme visade det sig att 11.05 bussen bara gick tisdag-torsdag och nästa buss gick 14.05 liksom :S Då blev de kaos! För då ringde jag min mormor och vi skulle åka till henne och sen in till stan, men precis när vi hade bestämt det och hon var påväg för att hämta oss kom Johanna (Annas mamma) och hennes kompis förbi så då ringde jag fort Anna och hon ringde sin mamma så hon plocka oss med (vilket var sjukt snällt) men då var ju min mormor redan påväg dit och hon hade mobilen hemma så jag fick inte tag i henne så då ringde jag till mamma och hon skulle komma och säga att vi redan hade åkt men så ringde mormor med knallens telefon och då sa ju jag att vi hade åkt och då skulle jag ringa till mamma och säga att hon inte behövde fara till henne iallafall men då var hon redan där :S det var verkligen sjukt rörigt!
Till slut var vi iallafall i stan och vi började med att gå till kappahl där Manda hittade en tröja hon ville ha och jag köpte lite underkläder, där mötte vi även Nelly! :D Sen gick vi runt och jag köpte Silverschampo och lite annat och så gick vi runt en stund med Mille innan han skulle klippa sig :)
Sen åkte vi hem med Gustav och Mia.
Det var väl ungefär allt!
Ha det bra alla! :) (p.s jag får se, det kan hända att jag bloggar mera eller mindre sen när skolan drar igång, det får framtiden avgöra)

lite sliir :D
När jag såg denna bild kom jag på att jag även har fått hem mina klockboots från Österrike! :D Tack Tove!
Fokusen blev inte riktigt helt bra på denna :S
Jag har fotat väldigt mke! 2 random oredigerade :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0