skördefest och tävlingskurs

Hej!
Nu tänkte jag berätta lite om skördefesten och tävlingskursen jag vart på :P

Klockan 12 gick jag hem till Manda eftersom jag skulle åka med hennes familj.
Vi for till en stor bondgård där de hade en massa aktiviteter, tramptraktorrace, leta efter guldpengar i halm, häst och traktor åkning. Mest for barn alltså men bra ändå. De hade också köttförsäljning och egna hamburgare som smakade jätte gott!¨
Haha men sen faila vi lite för vi ställde oss i hamburgar kön som var milslång sen när vi stått i den en halv timme och äntligen var framme vid "kiosken"  sa dom att vi skulle ha behövt betala i café kön men den var också milslång och dessutom var det en rejäl kö bakom oss...men snällt nog så fick vi betala där och ta våra burgare.

Där fanns dessutom hästar och föl,grisar, kor och andra djur.


En liten ko :D


Grisar :D Två av dem heter Ulla och Bella men jag vet inte vad den tredje heter xD


Manda och jag i bilien hem xD
(Jag täckte över Mandas ansikte av den anledningen av att hon inte ville vara med på bild annars xD)


Sen idag var jag med i en tävlingskurs.
Först hämtade pappa Jalle från hagen ungefär kl 10.
Sen fick han stå inne och äta. Medan jag packade och fixade hans grejjer.
Sen vid 11 lastade vi och for ner till stallet och hämtade upp Manda och Mia och Skufur som de skulle rida ;D
Sen for vi.
När vi kom fram satte vi hästarna i spiltor och hade teori.
Vi fick lite regelpapper och gick genom olika saker vad man ska tänka på vid tävling, vad man kan bli diskad för osv.
Sen så skulle jag och Manda rida.
Först fick vi lite undervisning och sen skulle vi rida ett lätt fyrgångspogram.
Vart inte helt nöjd men skit samma xD
Efter oss red Linda (http://lilithslife.blogg.se) på Roshildur och Jens på Kyndill :P
De gick bra för dem! :D
Sen var det Anna på saga, frida på austri och Mia på Skufur. De gick bra för dem också! förutom att saga var lite jobbig och anna ramlade av :( men som hon bråkade var det inte konstigt!!
Sen  sist var det Mamma på Jalle och Johanna på Mökkvi :D
Gick bra för dem med!
Efter detta så gick vi och tog hand om hästarna och gick genom lapparna där vi fått poäng och sånt :)Efter det städade vi upp, lastade och for hem, jag har inga bilder från själva ridningen men lite bilder från efteråt :)


Jalle var minst sagt trött efteråt...hahah nej men skämt och sido xD


Det var jääätteskönt att rulla efteråt!


gulle!<3

Men nu måste jag göra mig klar för dagsverke som jag ska utföra ikväll :) hejdåå!

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha :) mina poäng var inget vidare. Men nöjd för att vara första gången ^^ Hoppas tove fixar något liknande snart igen :D

2010-09-19 @ 18:46:39
URL: http://lilithslife.blogg.se/
Postat av: Carro

haha mina var urusla xD



Men jo det hoppas jag med!;D

2010-09-20 @ 14:42:48
URL: http://ceeww.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0