Hur jag sminkar mig;

Hej! nu kommer ett inlägg om hur jag sminkar mig på vardagarna.

Grunden:
Jag börjar med att sätta eyeliner under undre fransraden.
Jag har en sån mascara som har 2 borstar, en större och en mindre, den mindre tar med nästan varje frans medan den stora ger mer volym men tar färre av fransarna.
Sedan sätter jag ett lager med den lilla borsten på varje öga och sen en gång med den stora, sedan tar jag min ögonfransborste/kam och tar bort klumpar och böjer fransarna uppåt. Sen borstar jag fransarna med borsten och efter det ett varv med lilla bortsten igen.
Ibland om jag vill ha mer hmm... jag hittar inte rätt ord...kanske lite mer markerade sätter jag en extra gång med den stora borsten men bara på övre fransraden.


Tillägg;
Ibland använder jag foundation och då gör jag väl som alla andra antar jag.

Ögonskugga: Har jag en speciell färgmatchning på kläderna, annars sätter använder jag ofta brun.
Då sätter jag en mellanmörk nyans underst och sen en rand med mörkare uppe på ögat eftersom ögat ser större ut då.
Eyeliner uppe: ibland har jag ett smalt sträck eyeliner närmast fransarna på ögonlocket. Vilket blir en förstärkning för mascaran.
Ännu en förstärkning för mascaran: ibland sätter jag lite svart ögonskugga längst ner på ögonlocket under min andra ögonskugga för att förstärka mascaran.
Läppglans: ibland använder jag ett gärna rätt naturligt läppglans.
Läppstift med läppglans: en sak jag tycker e väldigt
snyggt som jag tyvärr typ aldrig använder är att ha ett ganska framhävande läppstift med ett genomskinligt eller ett läppglans som tonar i samma färg på.

Ha de bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0